IKAN SALMON MASAK LEMAK & CENCARU POSTUGIS GRILL

image

Aku seakan malas nak makan luar sekarang ini. Sudah 2 kali makan luar, 2 kali itu jugalah aku seakan tidak puas hati dengan keenakan masakan yang dihidangkan. Pertama kali aku makan buffet di Kelab Tasik Putrajaya dan keduanya di 10 Binjai PNB Darby Park KL. Harga yang ditawarkan tak sesuai dgn apa yang disediakan. Pengsan.


image

image

That why aku prefer masak sendiri kat rumah. Simple dan memenuhi selera aku. Tak ada masa lah aku nak perabis berpuluh ringgit semata nak makan secara one off.

image

Mostly, memang tiap hari aku masak kat rumah. Tapi dalam 10 hari lepas aku malas nak update kat blog atau facebook. Still take time untuk membiasakan diri dengan task baru. Katanya.

Hari ini aku masak salmon berlemak dan ikan cencaru masak ala ala portugis grill. 1st time masak ikan salmon you olllzzzz. Aku sendiri tak tahu nak masak apa dengan ikan salmon ini. Last last decide masak lemak je lah. Sebelum masak, aku belek belek ikan tu. Cabut duri yang still melekat kat daging dia. Not bad jugak rasanya. Selama ini aku memang xsuka makan ikan salmon cz berduri. So, la ni kalau nak makan ikan salmon, masak je sendiri – pilih bahagian yang kurang berduri.
image

Menu kedua aku pada hari ini ialah ikan cencaru ala portugis grill. Ini 1st time aku guna tomyam. Sebelum ini aku masak ala asam pedas je. Not bad jugak. Pandai Abang MNM masak.

Published by

Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI