RESTORAN HAJI RAMLI PANTAI CENANG LANGKAWI

image

Aku agak sensitif dengan tempat makan. Mesti nak pergi makan di tempat yang sedap, murah dan perkhidmatan yang baik. Banyak jugak aku baca review di blog blog orang yang pernah datang ke Langkawi ini. Majoriti bagi review yang baik dan puas hati dengan makanan disini. Senang cerita, diorang memang recommend tempat ini as tempat makan sedap di Langkawi. Especially untuk mereka yang menginap di sekitar Pantai Cenang Langkawi.

Ohhh, gambar agak kurang memuaskan. Nanti aku update lagi via Camera DSLR aku huhu.

image

Order seekor Ikan Kerapu masak 3 rasa & sambal, 2 ekor ketam masak kari, sotong goreng tepung, kangkung goreng, air oren dan air limau suam.
image
Gambar tak berapa nak cantik. Lighting kureng sedikit.
image

image
image

Bagi aku, rasa dan kesedapan masakan disini biasa biasa je. Mungkin, apa yang buat tempat ini gemar dikunjungi orang adalah kerana faktor harga dan fresh. Plus, harganya sebenarnya taklah murah sangat. Cuma mungkin paling murah dikalangan yang mahal. Pengsan.

Total harga makan malam pada hari pertama ialah RM79. Tersedak jap. One off macam tu je duit habis. Memang kene beringat sedikit lain kali. Jangan ingat datang sini nak makan je. Ini kawasan pelancongan, jadi kene faham faham sendiri.
image

Published by

Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI