BERKELAH DI PANTAI KOK, PULAU LANGKAWI

image

Salah satu pantai yang popular dan cantik di Pulau Langkawi ini ialah Pantai Kok. Memang cantik pun tempat ini. Kat sekitar kawasan inilah terletaknya Perdana Quay. Ada banyak kapal layar yang berlabuh kat sini. Kalau nak pergi Telaga Tujuh dan Langkawi Skycab, mesti lalu sini punya.

Petang petang memang masa yang amat sesuai untuk lepak kat sini. Aku siap tapau KFC dan air, pastu duduk duduk usha orang. Ramai je orang yang dok berkelah sama kat sini. Makan makan bersama family. Memang nyaman.

image

Pantai cantik, air pun bersih. Memang boleh mandi kat sini. Tapi khabarnya sejak ada kes ada orang yang kene gigit dengan anak ikan jerung, terus tak ramai yang mandi kat sini. Boleh mandi, tapi tiada jaminan keselamatan. Katanya lah kan.

Ada je aku nampak mat salleh mandi dan berjemur kat sini. Pastu, kat hujung nun disana, ada disediakan batas untuk berenang bagi pelanggan restoran yang ada kat situ. So, ada logiknya lah info yang aku dapat tu.

Kat sini jugalah aku nampak satu family dok tengok anaknya mandi manda. Kesian aku tengok anaknya tu. Kecik kecik dah kene sunburn. Mandi bogel dan memang terbukti telahan aku benar belaka. Kat bahagian %=÷%€£=$# dia lebih putih daripada bahagian badannya yang lain.

Nampak sangat selalu mandi pantai nie. Sabar je lah.

Published by

Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI