GALLERIA VITTORIO EMANUELE II, MILAN

image

Galleria Vittorio Emanuele II ini merupakan salah satu shopping mall yang tertua di dunia katanya. Terletak betul betul ditengah bandar Milan, Itali. Kiranya lebih kurang macam Pavillion jugaklah kalau kat Malaysia.

image

Bertuah cz dapat jejakkan kaki ke Kota Milan ini. Syukurlah nak.

Kat dalam Galleria ini ada macam macam jenis butik mewah – LV, Prada, Tods etc. Aku kan buta barangan mewah, so time bos aku kata jenama itu ini aku angguk je lah. Mana lah tahu sangat kan. Baru nak buka kitab google hahahahaha.

image

image

Kebanyakan butik butik kat sini 3 tingkat dan very the Italian punya konsep. Nampak mewah, elegance dan sophisticated. Kagum pulak aku dengan citarasa dan hasil kerja diorang.

image
Salah satu butik yang paling lama kami singgah ialah Prada. Lama cz terlalu banyak pilihan, rambang mata dan sangat selesa dengan layanan diorang.
image
Rupanya Galleria Vittorio Emanuele II ini pada asalnya merupakan sebuah penjara. Tengok ler selok belok dan binaan bangunan – memang macam penjara.

Takut pulak rasanya. Pandai diorang tukar function bangunan ini daripada penjara kepada sebuah shopping mall mewah. Kalau kat Malaysia ini memang awal2 lagi diruntuhkan untuk dibuat bangunan baru.
image

Published by

Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI