KUCING BERANAK UNTUK KALI KEDUA

image

Setiap kali pulang ke rumah, anak anak kucing aku akan menyambut aku depan pintu – 4 ekor kesemuanya. Tapi semalam aku hanya disambut oleh 3 ekor je. Anak kucing yang paling cerewet, manja dan hangguk tak menyambut aku (Mia namanya). Hairan.

Buka je lampu rumah (aku selalu pulang malam), dia dok berdengkur menyusukan anak dalam kotak! Hahahahaha. Kelakar lah Mia nie.

Yes, i knew dia bunting untuk kali kedua. Tapi aku tidak mengharap sangat dengan dia ini cz ikut pengalaman dahulu, dia tidak pandai jaga anak. Ermmm, tidak pandai atau tidak tahan sakit atau tidak ada pengalaman lagi.

image

Beranak untuk kali kedua ini dia terus pandai menyusukan anak dan alhamdulillah, nampak semua anaknya hidup – 3 ekor kesemuanya.

Nampak gaya, kene gigih siapkan kerja awal + balik awal + beli susu kucing. Ermm, makanan basah ada lagi dalam simpanan. Syukurlah anak-anak semua. Kucing beranak ini tandanya rezeki murah. Gitewww.

image

Aku menjangkakan Mia akan banyak mengubah tempat untuk anak-anaknya melepak. Ohhhhh Mia ini anak kucing yang degil yang amat. Tak dengar cakap langsung. Entah kat tempat pelik-pelik dipilihnya. Sabar je lah.

Published by

Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI