Melawat Rumah di Albury 1, Mahkota Hill

Cuti panjang minggu ini aku ambil kesempatan untuk melawat rumah aku di Albury 1, Mahkota Hill Lenggeng. Kalau tak silap, sewaktu promosi beli rumah dulu, mereka menggunakan perkataan ‘South Semenyih’. Tapi rumahnya alamat rumah terletak di daerah Lenggeng dibawah pentadbiran Majlis Perbandaran Nilai. Insyaallah tahun depan dibawah pentadbiran Majlis Bandaraya Seremban pula katanya.

Sudah hampir setahun juga aku membayar ansuran bulanan rumah ini. Nasib baik ada KWSP. Ringan sedikit beban tu. Aku perhatikan, projek perumahan 2 tingkat Albury 2 pun sudah siap. Tengok gaya, macam sudah ada yang duduk kat situ. Apatah lagi di Albury 1 dimana aku beli rumah. Memang sudah ramai yang duduk situ. Tak kurang juga yang dok buat ubah suai rumah sana sini (termasuklah jiran aku).

Agak semak samun juga keadaan rumah aku sekarang ini. Tak pasti kenapa subur sangat tanah kat depan rumah tu hahaha. Agaknya sebab Xavier ada ditanam disitu kot ahaks. Agak susah nak memangkas / menebas semak samun situ. Jadinya, aku gigih membeli racun rumpai dan siram je kat timbunan rumput kat situ. Harapnya, tatkala aku ziarah minggu depan, rumput tu sudah mati kering. Lepas tu, aku nak tutup dengan plastik hitam untuk elak rumput tumbuh. Hajatnya, nak tanam sesuatu. Tapi, tak memikir lagi jenis tanaman apa yang nak ditanam kat situ.

Aku langsung tak memikir nak ubah suai rumah Lenggeng. Sebabnya jaraknya agak jauh dari tempat kerja / pengangkutan awam. Aku beli pun sebab nak dapatkan asset hartanah je pun. Sekurang-kurangnya duit aku dapat disalurkan pada sesuatu yang bermanfaat pada masa hadapan. Buat masa ini,aku memikir nak sambung belajar Sarjana kat UKM je. Lain-lain, aku tak fikir. Nak kumpul duit kearah sambung belajar je.

Published by

Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI