Naik KTM ETS dari Kuala Lumpur ke Parit Buntar

Alhamdulillah, tuhan permudahkan hajat aku untuk jalan-jalan ke Pulau Pinang. Tak sangka, masih ada kenalan lagi yang duduk di Pulau Pinang. Sekampung, kawan sekolah dan rakan baik pulak tu hahaha. Subhannallah…. tak sangka.

Ini adalah pengalaman menaiki KTM ETS kali kedua untuk aku. Kali pertama adalah beberapa tahun lepas untuk ke Butterworth. Kali ini menuju Parit Buntar je. Insyaallah waktu perjalanan yang diambil adalah sekitar 3 jam 51 minit sahaja katanya.

Secara tak sengaja, aku punya seat adalah menghadap kaunter menjual makanan. Harap nafsu aku terkawal sebab sampai je di Pulau Pinang nanti, aku nak makan nasi kandar / nasi briyani ahaks. Moga sedap rasanya.

Harga tiket aku adalah RM55 untuk gold. Kalau Platinum, harganya sekitar RM70 lebih. Tak ingat berapa. Aku ingatkan, tak ramai orang naik. Lambat beli sedikit je lagi, memang sah aku tak dapat beli. Kalau dapat pun, kedudukqn seat tak cantik. Perjalanan adalah ke utara. Jadi, kalau boleh nak seat yang menghadap ke utara juga. Alhamdulillah dapat.

Ramai penumpang dikkk. Ingatkan, perjalanan waktu malam tak ramai sangat orang. Tetap ramai yerrr haha.

Published by

Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI