MADAME TUSSAUDS HONG KONG

page1

Eh, macam tak percaya pulak aku dah pergi ke Madame Tussauds di Hong Kong ini.Nak jugak tengok patung lilin yang dikatakan seakan sama dengan manusia itu. Tapi memang betullah. Memang sama. Ini kalau seorang seorang kat sini malam malam mesti takut dan meremang je bulu roma. Nasib baik time tu ramai orang hahahaha.

FYI, kami beli tiket untuk The Peak dan Madame Tussauds ini as combo via online. So, apa apa hal dan juga rate memang sentiasa berubah kot – depend on hari dan festival macam tu.

page2

Sesak jugak ruoanya disini dengan 1001 macam orang. Sana sini nak bergambar hahaha. Tak menang tangan dan mata pulak aku dibuatnya. Memang rambang mata.

page3

Masuk je ke dalam, ada ramai orang yang dok bergambar sakan. Disini ada banyak section. Ada Section pelakin Hong Kong, Artis, Pemimpin, Ahli Sukan etc.

page5

page6

Orang kata, patung patung disini sikit sangat berbanding apa yang ada di London. Iyer lah kot. Tapi aku OK je. Mana mana pun sama je kot. Patung is alwayz patung je pun. Nak pergi London pun sempat kat dalam mimpi je. So, datang kat Hong Kong pun jadilah hahaha.

page8

page9

Kebanyakan patung patung yang ada disini ialah someone yang berpengaruh dan meninggalkan jejak dalam sejarah dunia. Ada jugak yang aku tak kenal. Tapi layankan sahaja.

page10

Ada banyak lagi patung patung yang ada kat sini. Cuma kamera aku dah kehabisan bateri hahaha. Sentap bukan? Ada patung Lady Gaga, Madonna etc. Aku memang frust menonggeng giler.

Terima kasih kerana membaca blog mykeledek dot com ini. Subscribe via email (Feedburner)Facebook Fanpage, follow Twitter @denniszillVideo (Youtube) dan  Google +

Published by

Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI