RESTORAN MAKANAN HALAL DI DISNEYLAND HONG KONG

page1

Satu yang aku suka pada Taman Tema Disneyland Hong Kong ini ialah, diorang ada menyediakan restoran makanan halal dan juga Indian Vegetarian. Ini bermakna mereka sensitif dengan keperluan umat islam dan hindu.

page2

Restoran makanan halal dan Indian vegetarian ini namanya Tahitian Terrace.  Restoran ini pun ada menerima Halal Certificate Cuisine. Ia terletak di Adventureland.Nak tahu kedudukannya boleh rujuk terus di laman web Disneyland Hong Kong.

Ada beberapa jenis menu masakan / minuman yang disediakan disini. Antaranya menu yang ada tu, boleh rujuk gambar – gambar yang telah aku ambil tu huhu. Pengsan terus.

page3

A very simple dish je pun. But its OK lah. At least boleh jadi alas perut. Bukannya nak melantak pun. Nak yang lebih sedap. masaklah sendiri.

page4

Kami order Nasi Briyani dan juga ayam tandoori, nasi putih dan kari ayam dan juga teh O ais limau camtu. Harganya memang agak mahal lah kan hihi. Korang convert sahaja angka angka itu kepada Ringgit Malaysia. Memang super mahal huhu.

DSC05791

page7

page8

Nyum nyum hahaha. Habis licin kitorang makan semuanya. LAPAR yang AMAT OK! Kemudian, kami kene pastikan ‘harga’ yang dibayar itu betul betul dihabiskan. kah kah kah. Tapi yang lucunya aku tak habiskan ayam dan juga sosej kambing tu. Alasannya cz aku tak berapa makan isi ayam dan juga sosej kambing tu super pedas. Well, you know yang aku memang suka makan pedas. Tapi kalau aku sendiri pun dah kata pedas, memang super pedas lah gamaknya tu hihi. Matilah berasap telinga.

page5

page6

Asalnya aku ragu ragu jugak dengan ststus halal restoran ini. Tapi lepas search dan google bagai, rasa macam lebih yakin dengan beberapa testimoni orang yang pernah makan disini. At the same time, Restoran halal ini nampak macam benar benar dipromosikan oleh pihak Disneyland Hong Kong di Laman Web mereka. Pada masa yang sama, sijil halal yang memperakui restoran ini pun boleh dipercayai kesahihan dan kredibilitinya. Insyaallah.

page9

See, bukan setakat orang islam dan hindu sahaja yang makan disini. Tapi orang cina pun ikut join makan sekali. Nice one

Terima kasih kerana membaca blog mykeledek dot com ini. Subscribe via email (Feedburner)Facebook Fanpage, follow Twitter @denniszillVideo (Youtube) dan  Google +

Published by

Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI