BELAJAR CASCADING STYLE SHEETS (CSS)

image

Hari ini merupakan hari pertama aku berkursus belajar Cascading Style Sheets (CSS). Baru hari ini aku tahu nama penuh CSS dan sedikit latar belakang mengenainya. Syukurlah.

Same like Kursus HTML, aku belajar dengan Trainer Leong. Memang aku lobi nak belajar dengan dia. Alih2, dapat dengan dia. Pelobi sangat hahaha.

image

Sebelum ini, aku banyak bermain CSS dan HTML untuk Friendster, Myspace, Blogspot dan WordPress. Hari ini, baru aku tahu dan properly belajar akan perbezaan dan keunikan HTML dan CSS ini. Ilmu baru yang pastinya akan aku gunakan sepenuhnya kelak. Ehem ehem.

image

Seronok kalau dapat belajar dalam environment yang menyenangkan dan menenangkan ini. Tiada gangguan dari pejabat atau customer. Pengsan. Sabarlah. Aku memang nak fokus kepada kursus ini. Sebagai persediaan untuk handle Liferay kelak.

Tapi pada masa yang sama, gigih cari kerja lain jugak. Nak pindah cepat cepat. Risau cz mcm ada banyak masalah je nie nanti. Pengsan. Matilah kalau F52 tahu.

Apapun, rezeki ditangan Allah. Kita merancang Allah tentukan. Tawakal je lah.

image

Emmm, kali ini diorang bagi air mineral dan gula gula yang banyak amat. Haruslah aku dok mengunyah sokmo. Tak habis, aku sembunyikan dalam laci. Rugi cz esok mesti diorang akan topup lain kan? Matilah tamak haloba kat sini hahaha.

image

You know what! Aku gila udang masak lemak cili api. Giler giler suka nak mampos! Hahahaha. Kuahnya sangat fresh, lemak dan berkolestrol tinggi. Pengsan lagi. Tapi, nak buat macam mana? Suka punya pasal. Balik rumah terus telan softgel anti kolestrol 2 biji. See, aku memang menjaga kesihatan bukan? Hahaha. Jom kawin dengan aku. Tetiba.

Published by

Dennis Zill

Freelance Blogger - Gemar mengambil gambar (masih lagi belajar teknik yang betul) - Suka Jalan-jalan & Traveling untuk mencari pengalaman baru - Pencinta kucing yang tegar. Kenali Dennis Gill lebih lanjut di SINI